Garage Vandenplas
  Onze vestigingen

Vandenplas

Leuvensesteenweg 139 3080 Tervuren, 02/767.49.32 02/767.73.70

Subaru blijft de enige fabrikant met IIHS Top Safety Picks voor alle modellen

voor het derde opeenvolgende jaar (2010 - 2012).

Zaventem, 12 september 2012

Cherry Hill, N.J. - 10 september 2012 - Subaru of America maakte zopas bekend dat de nieuwe 2013 Subaru BRZ de 2012 TOP SAFETY PICK kreeg van het Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) voor de goede prestaties bij frontale aanrijdingen met gedeeltelijke overlapping, aanrijdingen van opzij, over de kop slaan en aanrijdingen van achteren. Deze onderscheiding brengt het totaal voor Subaru op zes, waarmee de autofabrikant de enige is die voor elk model dat geproduceerd wordt een 2012 TOP SAFETY PICK heeft gekregen.

Met een TOP SAFETY PICK worden voertuigen onderscheiden die bij IIHS-tests in elke categorie met "goed" beoordeeld worden voor wat betreft het beschermen van de inzittenden bij frontale aanrijdingen, aanrijdingen van opzij en van achter en over de kop slaan. Het IIHS hanteert de termen Goed, Acceptabel, Matig en Slecht, waarbij "Goed" uiteraard de hoogst mogelijke score is in de tests van het Instituut. De winnaars moeten tevens uitgerust zijn met een elektronisch stabiliteitssysteem.

"Voor het derde jaar op rij is Subaru de enige automobielfabrikant die voor elk model van zijn gamma onderscheiden is met de IIHS TOP SAFETY PICK," zo vertelt Institute-president Adrian Lund. "Het is moeilijk om te winnen en we prijzen Subaru omdat het merk van de veiligheid een topprioriteit maakt."

Over IIHS

De beoordeling van het Instituut voor frontale aanrijdingen is gebaseerd op de resultaten bij een frontale aanrijding met gedeeltelijke overlapping. Bij laterale aanrijdingen wordt er een crashtest uitgevoerd waarbij de zijkant van de auto wordt geraakt door een object met een snelheid van 50 km/h. Het object staat voor de voorzijde van een pickup of SUV.

De bescherming bij een aanrijding van achteren wordt in twee fasen beoordeeld waarbij het uitgangspunt wordt gevormd door metingen aan de geometrie van de hoofdsteun - de hoogte van de hoofdsteun en de horizontale afstand tussen de hoofdsteun en de achterzijde van het hoofd van een man met een gemiddelde lengte.

Bij de test van de sterkte van het dak wordt er een metalen plaat tegen het dak gedrukt met verplaatsing van 0,5 cm/s. Voor een goede beoordeling voor de bescherming bij het over kop gaan moet het dak bestand zijn tegen een kracht gelijk aan vier keer het gewicht van de auto vooraleer het dak 12,5 cm wordt ingedrukt. Dit wordt de sterkte/gewichtsverhouding genoemd.

Terug naar het nieuwsoverzicht